Template by:
Free Blog Templates

16 October 2012

Lawat sakit




Ahli dewan undangan negeri (ADUN) Kubu Gajah, Datuk Seri Raja Ahmad Zainuddin Bin Raja Haji Omar meluangkan masa melawat hali majlis daerah (MDS) yang menjalani rawatan mata.


Haji Saad Bin Mohd Radzi, 58 tahun menjalani pembedahan mata di pusat rawatan pakar di Taiping, kini berada di rumahnya di kampung tersusun Kubu Gajah.













Turut hadir ketua UMNO cawangan taman merdeka, Saufi Shamsuddin dan bendahari lawatankuasa kemajuan dan keselamatan kampung (JKKK) sungai Segar, Ahmad Shakiri Ishak.

2 comments:

Anonymous said...

Mengikut cerita orang Indonesia, orang Melayu di Sumatra Timor ada dua puak.

Yang pertama kumpulan yang malas habis menjual tanah mereka (nak kaya cepat) dan pindah ke tepi laut iaitu orang Melayu pesisir.

Yang kedua kumpulan peniaga dan zaman dulu berulang alik berniaga di Kepulauan Melayu. Kumpulan ini ialah kumpulan yang rajin yang ramai mendiami di kawsan Pekan Baru/Riau.

Trend ini nampak amat jelas di Pulau Pinang sejak Acheh Street/Peranggin dibuka. Di situlah perkampungan orang Melayu Acheh. Yang berniaga ialah orang Melayu Mamak (campuran).

Perkara ini menular ke kawasan kita. Habis orang Melayu pindah menjual tanah mereka untuk menjadi kaya sementara.

Sebab itu saya syorkan kerajaan membuat jalan/parit di mana kerajaan melihat ada potensi untuk mendapat banyak cukai ekspot getah dan sawit. Maksud saya bangunkan tanah terbiar terutama sekali tanah paya.

Cukai sawit diselaraskan dengan Indon kerana cukai kita tinggi.

Saya harap harga sawit naik mulai tahun depan. Tapi 4 ke 6 minggu ini CPO masih rendah. Berniaga pasar hadapan ini macam berniaga atas angin. Pagi dia naik petang dia turun walhal buah masih ada di rem (belum juallagi) Kalau PAS menang macam mana depa nak buat? Pakar ekonomi kita (ketua PAS Kubu Gajah) harus berdebat tentang ini bukan tentang lain.

Anonymous said...

Yang susah hendak diatasi ialah bila ada ahli majlis bela lembu.

Kalau di Taiping ahli Majlis tak bela lembu. Bila kita report lembu berkeliaran mereka datang tangkap dengan segera.

Tapi kalau ahli majlis bela lembu kita nak report ke siapa?

Kalau report ke YMDS beliau ialah penyokong kuat YMDS.

Buat macam saya. Kawan tetap kawan tapi kerja tetap kerja. INTEGRITI namanya YMDS. Munkin ramai benci pada saya tapi kita mesti tarik benang dalam tepong. Keluarga dia hanya 32 orang penyokong UMNO. Keluarga saya 76 orang. Tapi kami tak tunjuk. Kami bukan kaki ampu.