Template by:
Free Blog Templates

14 October 2012

Sepak Takraw



Ahli dewan undangan negeri (ADUN) Kubu Gajah, Datuk Seri Raja Ahmad Zainuddin Bin Raja Haji Omar menyeru agar mutu permainan Sepak Takraw dipertingkatkan sebelum Negara mampu bersaing di peringkat Sukan Olimpik jika sukan itu disenaraikan kelak.

Sukan tradisional ini masih mendapat sambutan di Kampung-Kampung,, tetapi jika mutu permainan itu tidak diperingkatkan dan Negara masih tidak mampu menjuari semula permainan tersebut di rantau ini, nama Malaysia akan terus tenggelam.

Persatuan Sepak Takraw Negeri dan Kebangsaan harus turun ke bawah untuk mencungukil bakat-bakat baru yang boleh diketangahkan.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kubu Gajah, Datuk Seri Raja Ahmad Zainuddin bin Raja Haji Omar berkata demikian ketika berucap di perasmian penutup pertandingan Sepak Takraw mesra rakyat anjuran penduduk-penduduk Kampung Sungai Jernih, petang tadi.

Turut hadir Penolong Pegawai Belia dan Sukan Daerah Larut, Matang dan Selama, Nasaruddin Mawi, Pengerusi Majlis Belia Daerah (MBD) Zaidi Dollah dan Ketua Kampung Sungai Jernih, Jamaluddin Mat Isa.










ADUN Kubu Gajah itu turut mengumumkan, gelanggang Sepak Takraw Kampung Sungai Jernih akan dinaikan taraf dengan dilengakapi kemudahan lampu untuk permainan sebelah malam.

Katanya, Sukan mampu memupuk semangat kemeseraaan dan perpaduan penduduk dan amat rugi jika kesempatan itu tidak diambil oleh masyarakat tempatan bagi mengeratkan silaturahim.



















Negara akan maju jika rakyatnya mampu menggekalkan kesejahteraan dan keamanan, tetapi juika mereka berpecah, akan ada orang luar yang akan mengambil kesempatan bagi mengeruhkan lagi keadaan.





















Sebanyak tujuh regu mengambil bahagian dalam pertandingan secara tertutup dan terhad hanya bagi penduduk Sungai Jernih sebagai diantara aktiviti memupuk semangat kemeseraan.

Team No 2 yang diwakili Nordin, Ali dan Qayyum muncul Juara diikuti dengan Naib Juara - Team No 3, diwakili Awang Setaman, Iwan dan Roni dan tempat keitga  jatuh kepada Team No 1 yang diwakili Azrin, Liman dan Pak Uda.

1 comments:

Anonymous said...

Saya harap Dato Yahya pengarah FGV yang baru boleh jual minyak sawit ke Africa Selatan, UAE, Uzibikistan dan lain2 kerana beliau pernah jadi duta ke sana.

Saya ramalkan duta yang pernah menjadi duta ke negara yang tidak menerima minyak sawit yang dijadikan pengarah FGVH.

Itulah yang saya maksudkan pencapaian diutamakan. Kalau rakyat didahulukan anak penorka yang dipilih jadi pengarah FGVH.
Bukan begitu YB?

Yang sebenarnya semua orang faham tentang slogan ini tapi tafsiran perlaksanaannya adalah berbeza.

Saya masih faham anak penorka yang jadi pengarah FELDA dan FGV kalau rakyat didahulukan. Pencapaian diutamakan pula cari duta yang pernah menjadi duta ke negara yang tak percaya dengan sawit seperti Francis.

Cuba tanya orang FELDA Ijok adakah mereka setuju anak penorka jadi pengarah FGV. Anak penorka ramai yang pass perakaunan dan berjaya dalam business. RAKYAT DIDAHULUKAN423 ounchgt