Template by:
Free Blog Templates

21 October 2012

Jalan rosak




Ahli dewan undangan negeri (ADUN) Kubu Gajah, Datuk Seri Raja Ahmad Zainuddin Bin Raja Haji Omar meminta kenderaan berat yang menggunakan jalan lembah Keluang hingga berlaku kerosakkan, agar berhati-hati.

Beliau kesal kerana jalan berkenaan yang baru sahaja dibaiki kembali rosak akibat kenderaan berat yang membawa pasir dan buah kelapa sawit.

Datuk Seri Raja Ahnad Zainuddin mengadakan lawatan meninjau jalan yang rosak itu ketika menerima aduan daripada penduduk termasuk sebuah jambatan yang rosak di situ.







 



Beliau memibta jawatankuasa dan keselamatan kampung (JKKK) bermesyuarat untuk bertindak samada perlu diletakkan notis kepada kenderaan berat yang melalui jalan tersebut.

Beliau akan membawa pekara tersebut ke mesyuarat tindakan daerah Larut, Matang dan Selama untuk diambil tindakkan.

Turut hadir ketua kampung Tebing Tinggi, Azemi Sabran yang juga pengerusi JKKK.

2 comments:

Anonymous said...

Ketua kampung hendaklah berbuat baik dengan manager estet (Boustead)

YB pula hendaklah berbuat baik dengan pengurusi perladanagan supaya mereka dapat membantu membaiki jalan masuk di Lembah Keluang.

Kalau kita hanya berbuat baik dengan ahli politik sahaja sampai bila pun kawasan AUN kita tidak membangun kerana kemampuan kerajaan hanya terhad. Itu pun nasib baik Khazanah dan Ananda Krisnan untung berbilon menjual saham ASTRO baru2 ini. Tapi adakah Khazanah boleh bantu buat jalan di Lembah Keluang.

Saya harap Datuk Hamzah minta tolong Khazanah bina universiti di LMS kerana tiap2 saham baru khazanah untung berbilion ringgit

Anonymous said...

Buat gate dan kuncinya dipegang oleh JKKK yang rumahnya paling dekat dengan gate tersebut.

Bagi lori berat seperti yang berantai besi hendaklah letakkan deposit di rumah JKKK.