Template by:
Free Blog Templates

9 May 2008

DEMI KEDAULATAN TUANKU

Rakyat Perak akan berhimpun beramai-ramai di kuala Kangsar esok untuk menyuarakan sokongn kepada Paduka Seri Sultan Perak dan instisusi Raja-Raja Melayu.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Aziz dan Pengerusi Perhubungan UMNO Perak, Datuk Seri Mohd Tajol Rosli bin Tan Sri Ghazali dijadualkan memberi ucapan di perhimpunan yang dijangka dihadiri 10,000 orang dari pelbagai golongan masyarakat pertubuhan bukan kerajaan (NGO) di Dataran Sungai Perak, Bandar DiRaja, Kuala Kangsar.

Pengerusi jawatankuasa penyelaras tersebut, Ramly Zahari memberitahu bahawa majlis yang akan bermula pukul 11 pagi itu akan juga disusuli dengan majlis kesyukuran BN peringkat parlimen Kuala Kangsar.

Tepat pukul l.30 tengahari, sekumpulan NGO kemudiannya akan menyerahkan memorandum kepada pihak Istana Iskandariah, Kuala Kangsar yang disaksikan oleh orang Besar Empat.

Sebagai tanda sokongan, marilah kita beramai-ramai tidak kira bangsa dan agama menghadiri perhimpunan yang julung-julung kali diadakan itu untuk menyemarak lagi tanda sokongan dan mempertahankan kedaulatan raja-raja melayu khususnya Paduka Seri Sultan Perak.

DAULAT TUANKU...DAULAT TUANKU... DAULAT TUANKU.

0 comments: