Template by:
Free Blog Templates

1 April 2010

Gelagat pembangkang menjadi pembuka mata


Sidang DUN Perak yang berakhir semalam yang penuh dengan drama dan tingkah laku Pembangkang, diharap menjadi pembuka Mata kepada Speaker, Datuk R. Ganeson untuk mengambil tindakan seterusnya ke atas mereka yang telah mencemar dan mencabar kewibawaan beliau dan Dewan.

Selagi tidak ada apa-apa tindakan diambil selagi itulah mereka tidak akan menghormati perjalanan dewan. Mereka ini akan terus bertindak di luar batas-batas dan kehendak perintah-pertintah Dewan itu sendiri.

Saya sependapat dengan Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambery Abdul Kadir yang amat kecewa dengan tingkah laku Pembangkang dan diharap rakyat melihat sendiri dan membuat penilaian mereka apa kah mereka telah membuat pilihan tepat keatas mereka yang bukan hendak membela nasib rakyat, tetapi menghabiskan masa dengan menggangu perjalanan Dewan.

Pembangkang seolah-olah tidak peka dengan nasihat DYMM Pemangku Raja Perak yang bertittah di perasmian Dewan Selasa lalu, agar Ahli-Ahli Dewan menjalankan tugas dengan penuh tanggungjawab sebagaimana amanah yang telah diberikan oleh rakyat kepada mereka.

Mereka mestilah perihatin dan tumpukan kepada membela nasib rakyat, disamping menjadi wakil rakyat yang berhemah dan dihormati.

0 comments: