Template by:
Free Blog Templates

19 February 2013

Jambatan


Banyak lagi program pembangunan dirancang untuk membangun dan memajukan kawasan dewan undangan negeri (DUN) Kubu Gajah.

 







Sebagai langkah awal ialah pembangunan semula pekan Ijok yang telahpun mula dilaksanakan yang melibatkan tujuh unit rumah kedai dengan kos sekitar rm 1.4 juta.

Ijok dan Kubu Gajah adalah diantara 14 pekan kecil di Perak yang akan dibangunkan atas  hasrat menteri besar Perak , Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir.

Pekara ini dinyatakan ahli dewan undangan negeri (ADUN) Kubu Gajah, Datuk Seri Raja Ahmad Zainuddin Bin Raja Haji Omar ketika berucap merasmikan jambatan baru berharga rm 200,000 di kampun sungai Dendang Hilir dekat Titi Ijok. Petang tadi.

Katanya, jika rakyat mahu program pembangun terus dilaksanakan, mereka harus membuat keputusan yang bijak dalam memilih kerajaan pada pilihanraya umum (PRU) yang akan datang.

Kuasa memilih kerajaan ditangan rakyat, tetapi mereka jangan tersalah pilih dan akhirn ya mereka yang rugi.

Kerajaan Barisan Nasional (BN) pimpinan perdana menteri, Datuk Seri Najib Tun Abdul Razak dan Dr Zambry diperingkat negeri sentiasa memberikan perhatian membangunkan rakyat termasuk mereka yang diluar bandar.
















Jambatan tersebut yang siap pada Jun lalu, merupakan projek baru bagi menggantikan titi kayu yang musnah akibat banjir di sungai Ijok dan Krian.

Penduduk-penduduk amat berterima kasih kepada kerajaan kerana membina kemudahan tersebut.

Kerajaan juga membina sebuah titi di kampung titi Ijok bagi kegunaan penduduk.

Ketua UMNO cawangan, Saat Yusop  diantara pemimpin tempatan yang hadir.

0 comments: