Template by:
Free Blog Templates

26 March 2010

peralatan sekolah tidak berkualiti?




Saya terkejut dan kecewa apabila diberitahu ada barang dan peralatan yang dibekalkan ke Sekolah tidak berkualiti dan mengikut spekfikasi.


Ini mendorong Guru Besar terbabit, enggan menerima peralatan tersebut kerana tidak mahu bersubahat.


Pendedahan Guru Besar berkenaan harus dipandang serious dan diambil tindakan segera oleh pihak berkenaan kerana ia merugikan wang rakyat.


Kontrktor yang terbabit yang terbukti bersalah harus disenarai hitamkan dan tidak lagi dipilih dalam mana-mana projek.


Ketika meresmikan Mesyuarat Agung Persatuan Ibubapa (PIBG) Sekolah Menengah Kebangsaan Bagan Bahru, Saya menyeru agar semua pihak menjadikan mesyuarat PIBG penting bagi membincangkan isu dan masalah di Sekolah, terutama yang membabitkan pelajar.


Menyerah tanggung jawab mendidik anak-anak kepada guru dan pengurusan sekolah semata-mata bukanlah langkah yang bijak kerana peranan penting tetap di tangan Ibubapa atua Penjaga.


Sebelum itu, Guru Besar Sekolah Kebangsaan Bagan Bahru, Osman Yahya menjelaskan peranan penting dan tanggung jawab Ibubapa serta penjaga dalam mempastikan pencapaian terbaik anak-anak mereka.


Katanya, adalah menjadi harapan Sekolah agar pembinaan bangunan tambahan dapat dilaksanakan dengan segera oleh Kementerian Pelajaran bagi meningkatkan lagi prestasi pelajar-pelajar.

0 comments: