Template by:
Free Blog Templates

27 December 2009

Jelai Juara Desa Cemerlang Negeri Perak











Hujan turun agak lebat menyambut ketibaan Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir petang tadi untuk menyampaikan anugerah desa cemerlang peringkat Negeri Perak di padang Majlis Perbandaran Jelai.

Hujan bagaimanapun, mulai berhenti sebaik Dr Zambry memulakan ucapan dan memberi nasihat terutama pentingnya perpaduan semua kaum.

Beliau turut memuji rekod cemerlang Barisan Nasional (BN) Larut yang berjaya menggekalkan rekod menang kesemua empat kerusi yang dipertandingkan.

JKKK Jelai muncul juara dalam pertandingan desa cemerlang peringkat Negri Perak dan akan mewakili Negeri untuk peringkat Kebangsaan. JKKK yang diketuai Mohd Ali Awang Besar itu juga menjadi johan peringkat Daerah Larut, Matang dan Selama.

Tahniah diucapkan kepada JKKK Jelai diatas kejayan tersebut. Selaku Ketua UMNO Bahagian Larut, Saya ingin mengucapkan setinggi-tinggi tahniah diatas kemenangan tersebut dan kepercayaan serta amanah seluruh JKKK yang dilantik.

Dr Zambry dalam perjalanan pulang, singgah melawat Mohd Noor, bekas Penyelia Kanan Kemas Parlimen Taiping yang jatuh sakit dan kini tinggal di Batu Kurau.

Sementara menunggu, majklis di Jelai, Saya sempat ke Bendang Luas untuk menyampaikan hadiah pertandingan Bola Sepak anjuran Pemuda UMNO di situ.

0 comments: