Template by:
Free Blog Templates

8 October 2009

Peluang BN Menang di Bagan Pinang CERAH


Selasa lalu, bersama rakan-rakan Jawatankuasa UMNO Bahagian Larut, termasuk Ketua Pemuda, Anuar Ariffin, kami sempat memberi sokongan moral di Pilihanraya Kecil Dewan Negeri (DUN) Batang Pinang.

Ketika berada di perhimpunan Masyarakat China Teluk Kemang anjuran MCA,Saya bersalaman dengan Tan Sri Mohd Iss Samad, Calon Barisan Nasional (BN) Bagan Pinang yang singgah di situ. Tan Sri Isa menjadi rapat ketika kami sama-sama menjadi Ahli Parlimen dan kebetulan duduk bersebelahan di barisan kerusi di Parlimen.

Saya juga sempat berjumpa dengan Menteri Kesihatan, Datuk Seri Liow Tiong Lai yang juga Naib Presiden MCA yang sama-sama kenalan ketika menjadi Ahli Parlimen dahulu. Beliau adalah salah seorang ahli BNBBC semasa Saya menjadi Pengerusinya.

Ternyata Masyarakat Cina amat menyenanggi dengan bekas Menteri Besar Negeri Sembilan itu memandangkan sambutan yang mereka berikan kepada Tan Sri Isa yang juga bekas Menteri Wilayah Persekutuan.

Walaupun peluang BN cemat untuk menang di DUN Bagan Pinang, tetapi Jentera Parti diketuai oleh Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin tetap bekerja keras. Pemimpin dan anggota BN seluruh Negara juga turun begitu ramai.


Masyarakat tempatan rata-rata mengalu-alukan pemilihan Tan Sri Isa sebagai Calon BN kerana beliau sudah amat dikenali di Teluk Kemang.

Saya juga sempat meninjau di Bilik Gerakan BN Pusat termasuk berjumpa dengan Ketua Penerangan UMNO, Maslan Ahmad dan petugas termasuk dari Pergerakan Pemuda, Wanita, dan Puteri.

Saya juga sempat berrama mesra dengan Penulis-Penulis Blog yang turun membuat tinjauan dan liputan Pilihanraya Kecil DUN Bagan Pinang.

Saya juga sempat singgah di Rumah Perhubungan UMNO Negeri Perak. Dalam siri kempen, Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir telah berberapa kali turun membantu jentera BN.

Siapa juga yang akan menang di Pilihanraya Kecil DUN Bagan Pinang yang penting ialah menjauhkan diri dari Politik Kotor sebagaimana yang telah dinasihatkan oleh Timbalan Perdana Menteri.

2 comments:

Budak Kuala Kenas said...

Ku Li said.. and I think he is right..

...A win by Isa would translate into an endorsement of corruption-as-usual within the party and the government that it leads...

DATO SERI RAJA AHMAD ZAINUDDIN said...

allah menjadikan manusia itu dengan keadaan dan pandangan yang berbeza-beza. salam aildil fitri.