Template by:
Free Blog Templates

20 October 2009

Masalah Banjir Sentiasa Menghantui Ijok


Kubu Gajah, 20 Okt. 2009 - Bersama Penghulu Mukim Ijok, Saya bergegas meninjau TiTi Gantung di Kampung Sangkut, Ijok yang terputus akibat Tebing Sungai yang rebak.

Ia telah menimbulkan kesulitan keapda penduduk dan bagi membaik pulih titi tersebut, Saya telah menghubunggi Pegawai Kemajuan Negeri untuk mendapatkan peruntukan segera.

Mukim Ijok, sentiasa terdedah keapada masaalah banjir jika hujan turun tidak henti-henti. Malah masalah yang sama juga telah saya bangkitkan ketika lawatan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin semasa meresmikan persidangan Agung UMNO Bahagian Larut pada 4 okt. lalu.


Saya juga bersama Penghulu turut melawat tapak cadangan untuk mendirikan kilang berasaskan pertanian di Kampung Teras.

Saya juga bersama Pegawai Pejabat Daerah Selama, telah meninjau tapak yang dicadangkan untuk mendirikan kilang di DUN Selama. Kedua-dua projek itu menelan belanja berjuta-juta ringgit disamping dapat memberi ruang pekerjaan keapda penduduk tempatan.

0 comments: