Template by:
Free Blog Templates

5 May 2009

FAMA Buka Pusat Pembekuan Durian

Ternyata FAMA begitu peka dengan saranan untuk memperluaskan lagi skop pemasaran hasil tempatan.

Kini sebuah lagi pusat pembekuan isi buah-buahan tempatan telah dibuka FAMA di Batu Kurau, selain yang ada sekarang di Sungai Petani dan Kangar di sebelah kawasan utara.

Saya menyuarakan pandangan sedemikian demi masa depan para petani. Diharap langkah FAMA ini akan menyakinkan lagi usaha mereka. Akhirnya kita lama kelamaan tidak lagi terlalu bergantung kepada mengimpot.

Bagi para siswazah yang berminat dalam bidang pertanian, FAMA juga Saya diberitahu sedia memasarkan segala usaha merekaa dan lebih penting, membantu mereka dalam soal menghasilkan produk yang brekualiti.

Pembukaan terminal FAMA di Simpang Pulai, dekat Gopeng satu lagi ere baru dalam usaha agensi berkenaan dalam megembangkan lagi bidang pemasaran produk tempatan. Terminal ini difahamkan boleh mensasarkan segala barang yang dipasarklan nilainya hingga rm 115 juta apabila mula beroperasi tidak lama lagi.

Ketika menemui Pengerusi FAMA, Datuk Paduka Badaruddin Amiruddin, di pejabatnya di Selayang, beliau memberitahu terminal itu akan menggantikan pasar borong di Jalan Lahat, dekat Menglembu.

Syabas dan tahniah kepada FAMA dan diharap agensi tersebut tidak akan jemu-jemu kearah mempertingkat dan memperluaskan lagi pemasaran segala hasil usaha petani dan penternak tempatan.

0 comments: