Template by:
Free Blog Templates

19 May 2009

BN Tidak Tanding Di Penanti

Dewan Tertinggi Barisan Nasional (BN) dalam mesyuaratnya, Isnin 18 mei 2009, memutuskan tidak bertanding dalam pilihanraya kecil di Dewan Undangan Negeri (DUN) Penanti, Pulau Pinang, kerana pilihanraya itu hanya mainan politik Pembangkang, demikian umum Perdana Menteri merangkap Pengerusi BN Pusat, Datuk Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak.

Keputusana itu mendapat reaksi positif dari kalangan pemimpin UMNO. keputusan tepat, kata Ahli Majlis Tertinggi (MT), Datuk Aziz Sheikh Fadzir yang menganggap keputusan tepat agar boleh terus fokus membela rakyat.

Ketua Penerangan UMNO Malaysia, Ahmad Mazlan sifatkan keputusan BN bijak dan jadi YB Kerajaan nak berkhidmat kepada rakyat bukan mainan politik.

Keputusan BN itu, kita hendak tenguk apa kah Pakatan Pembangkang akan berjaya mempertahankan kerusi DUN Penanti yang dimenanggi pada pilihanraya UMUM 2008 atau akan ada Calon protes dari kalangan mereka sendiri? Kita tunggu pada hari Penamaan Calon.

Saya hendak ucapkan Terima Kasih juga kepada mereka yang telah memberi pandangan dan komen-komen yang membina dalam blog Saya ini.

0 comments: