Template by:
Free Blog Templates

20 May 2010

JKM diTegur lewat Bantuan





Masalah permohonan bantuan kebajikan di dua kampung di DUN Kubu Gajah yang masih tidak ada khbar berita di DUN Kubu Gajah, telah Saya bangkitkan dalam mesyuarat Jawatankuasa Tindakan Daerah Larut, Matang dan Selama (LMS) pagi tadi.


Wakil Pegawai Kebajikan LMS telah diminat supaya menyiasat mengenai aduan daripada Ketua UMNO Cawangan Simpang Tiga, Gudang, Abdul Rahman bin Noli dan Ketua UMNO Cawangan Jemerang Setar, Ramli Haji Taib, mengenai permohonan bantuan kebajikan hinggga ke hari ini masih belum ada apa-apa jawapan.


Sebelum ini, perkara yang sama telah dibangkitkan oleh Ketua Kampung Teras, Wahab bin Mohd Yatan yang juga Ketua UMNO Cawangan.


Masalah penyelarasan agensi Kerajaan dan pembuangan pelajar Sekolah Menengah serta nasib pelajar yang terlantar sakit akibat kemalangan jalan raya beberapa tahun lalu, juga saya bangkitkan dalam mesyuarat yang dipengerusikan oleh Pegawai Daerah, Datuk Mahmud Murshidi.


Masalah pemilihan senarai bantuan rumah PPRT di bawah program E-Kasih juga turut saya bangkitkan untuk tindakan pihak-pihak yang berkaitan.


Selepas mesyuarat tersebut, Saya melawat Warga Emas, Zariah binti Md Ali, 72 tahun yang uzur dan Ahli JKKK Kampung Teras, Alibasah bin Nordin, 52 tahun.


Saya juga melawat, warga emas, Dah binti Daud, 74 tahun di Kampung Kelian Chinei, Sungai Ara yang memohon bantuan rumah PPRT.

1 comments:

Wake UP! said...

JKM diharap lebih prihatin dengan masalah penduduk miskin di kawasan mereka.

Article 160