Template by:
Free Blog Templates

12 February 2010

Jasa Warga Emas Tidak Ternilai




Warga Emas, Salmiah binti Dau, 81 tahun, begitu terharu sambil mengesat air matanya ketika Saya melawat beliau di rumahnya di Kampung Mesjid, Ijok.

Beliau yang ditemani oleh seorang anak lelakinya begitu gembira kerana Wakil Rakyat masih sanggup datang melawat beliau yang uzur.

Terima kasih, katanya sambil menghulurkan tangan ketika kami bersalaman. Saya juga merasa tersentuk melihatkan keadaan beliau.

Di zaman muda dan ketika masih sihat, Salmiah cukup aktif dalam kegiatan masyarakat dan cukup dikenali dan lawatan Saya adalah sebagai menghargai segala pengorbanan mereka dalam sama-sana mebangunkan Bangsa, Agama dan Negara.

Kemudian, Saya melawat seorang lagi Warga Emas, Zaleha binti Hussein, 85 tahn yang tinggal di kampung bagan bahru. Yang buat Saya tersentuh ialah beliau masih mengenali Saya dan begitu gembira dengan kehadiran Saya.

Alhamdullulah dengan lawatan sedemikian sambil dapat melihat keadaan penduduk Waraga Emas yang uzur, Saya juga dapat memberi sedikit sumbangan.

0 comments: