Template by:
Free Blog Templates

6 August 2009

Snap Election Apa???

Apa pulak ni, "snap election"apa pulak di Perak? tak habis-habis hal ini dijaja pembangkan. Hal ini kononnya tersiar dalam sebuah laman portal, tetapi Menteri Besar Perak,Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir bertegas BN tidak termakan cerita mengenai "snap election" itu.

Sebaliknya, Kerajaan BN akan terus berkhidmat untuk rakyat, katanya kepada pertanyaan laman portal Agendadaily selepas mesyuarat EXCO di sebuah hotel di Kuala Lumpur, petang semalam.

Saya pun tidak faham, kenapa tak habis-habis cerita pasal Dalam Dewan Negeri (DUN) Perak nak bubar? saya tidak nampak kenapa ia hendak dibubarkan, apa masalahnya? kalau nak ikutkan negeri yang bermasalah dan kecoh sekarang ialah yang ditadbir pembangkang di Pulau Pinang Pinang dan Selangor. Sepatutnya dua negeri inilah yang dibubar dan diadakan pilihanraya, tetapi saya pasti pembangkang tidak akan setuju.

Kalau hendak sangat pilihanraya buat sahaja lah di negeri-negeri tersebut, yang kini terang-terang bermasalah, mahukah pembangkang? apa kata, bubar sahaja DUN di kedua-dua negeri tersebut dahulu, kemudian barulah cadangkan di tempat lain. Setuju kah?

Lagi pun, kenapa mesti BN tunduk kepada desakan pembangkang, kalau BN asyik ikut desakan pembangkang, bila masanya hendak selesai agenda BN sendiri?

Janganlah hanya nampak kuman seberang laut, tetapi Gajah di depan mata,buat-buat tidak nampak.

Aneh jugalah, sikap pembangkang ini, mereka hanya pandai menuding jari kepada orang lain, tetapi bagaimana dengan batang hidung sendiri? Selesai dahulu masalah di Pulau Pinang dan Selangor, buktikan kepada rakyat segala janji yang telah mereka buat.

BN punya agenda sendiri yang harus dilaksanakan, sebagaiman yang dijanjikan pada pilihanraya umum lalu. Pembangkang kenalah faham, tunggu sahaja lah pilihanraya ke 13.

0 comments: